Partnerzy serwisu:
Drogi i autostrady

Ta obwodnica zapewni dojazd do Zachodniej Obwodnicy Szczecina

Dalej Wstecz
Partnerzy działu

Cemex Polska
Colas
Mostostal Warszawa
Roverpol
ULMA Group
Holcim Polska
BATARUS
Schuttlfix
PBI Infrastruktura

Autor:

ep.

Data publikacji:
09-05-2025
Ostatnia modyfikacja:
09-05-2025
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
GDDKiA

Podziel się ze znajomymi:

DROGI I AUTOSTRADY
Ta obwodnica zapewni dojazd do Zachodniej Obwodnicy Szczecina
fot. GDDKiA
Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad rozpoczyna poszukiwania wykonawcy obwodnicy Mierzyna w ciągu DK-10. To inwestycja, która w przyszłości zapewni dojazd do Zachodniej Obwodnicy Szczecina w ciągu S10. W jej realizacji uczestniczy miasto Szczecin.

Dokumenty związane z przetargiem budowlanym zostały już wysłane do publikacji w Dzienniku Urzędowym Unii Europejskiej. GDDKiA, na mocy zawartych porozumień, realizuje ją we współpracy z miastem Szczecin, droga będzie bowiem przebiegała częściowo przez teren, na którym drogami zarządza prezydent Szczecina.

W ubiegłym roku powstał już projekt budowlany dla tej inwestycji, a w marcu wojewoda zachodniopomorski wydał decyzję ZRID– zarówno dla części miejskiej, jak i podlegającej GDDKiA.

Na etapie realizacji w trybie buduj każda ze stron sfinansuje zadanie na swoim terenie – samorząd na terenie miasta, natomiast GDDKiA poza granicami Szczecina.

Obecnie DK-10 od Szczecina w stronę granicy z Niemcami przechodzi przez gęsto zabudowany teren Mierzyna. W godzinach szczytu tworzą się tu korki.

Wiadomo, że na połączeniu DK-10 z Zachodnia Obwodnicą Szczecina, która obecnie czeka na wybór wykonawcy, powstanie węzeł Szczecin Zachód, który ma być jednym z głównych połączeń z centrum Szczecina. DK-10 w obecnym przebiegu nie byłaby w stanie obsłużyć dodatkowego ruchu, dlatego potrzebny jest nowy przebieg tej drogi – tłumaczy GDDKiA.

Trasę wyznaczono po północnej stronie miejscowości. Obwodnica ma się zaczynać od skrzyżowania na końcu ulicy Ku Słońcu. Przez pierwsze 200 m będzie biegła przez teren miejski. Dalej droga zostanie poprowadzona w kierunku północnym do połączenia ulic Topolowej i Łukasińskiego. Za ten odcinek o długości ok. 1,2 km będzie odpowiedzialna GDDKiA. Na dalszym etapie droga ponownie wejdzie w teren miasta i będzie biegła w kierunku zachodnim, przechodząc częściowo przez teren ogródków działkowych. Po około 2,1 km droga znów wyjdzie poza granice Szczecina i zostanie doprowadzona do węzła Szczecin Zachód (Dołuje). Ostatni fragment, za który odpowiada GDDKiA liczy 1,3 km.

GDDKiA liczy, że budowa rozpocznie się jeszcze w tym roku, a zakończy w 2028 r.

Partnerzy działu

Cemex Polska
Colas
Mostostal Warszawa
Roverpol
ULMA Group
Holcim Polska
BATARUS
Schuttlfix
PBI Infrastruktura

Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Zobacz również:

Zobacz również:

Kongresy
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Rynek Kolejowy
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5